July 3, 2017

Call the midwife blanket

Een paar maanden geleden vroeg Tani mij of ik een dekentje wilde haken voor hun kindje. Natuurlijk wilde ik dat, en na een gezellig overleg via de mail koos ze zelf de kleuren en het patroon. En nu is hij af! Het was een bijzonder en leuk project om aan te werken. Het garen dat ik gebruikte is de Yarn and Colors Charming - een heel zacht garen. Ideaal dus voor een (baby)deken. 
Details - voor de rand haakte ik de eerste toer met *1 vaste, 1 losse*, daarna 2 toeren in de V-steek en de laatste toer met een schulprand (*5 stokjes in 1 open ruimte, 1 vaste in de volgende steek*). De rand golft een beetje, maar dat geeft juist wel speelsheid aan de deken, vind ik.

Nu nog even mooi inpakken en dan kan de deken met de post mee :)

Liefs Marjolein

2 comments:

  1. prachtig geworden, heerlijke kleuren!

    Lieve-groetjes,
    Verie

    ReplyDelete