21 april 2017

HAAKINTERVIEW: HIP EN HANDGEMAAKT BY LIN


Ben jij ook benieuwd waar andere haaksters hun inspiratie vandaan halen? Of welke haakblunder ze nooit meer maken? Vandaag een haakinterview met Linda, die je misschien wel kent van haar blog en instagram! 

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik haal mijn inspiratie van Instagram, blogs en Pinterest vandaan. En in winkels of op leuke creatieve markten kom ik een hoop tegen. Maar ook in tijdschriften en uiteraard uit haak/breiboeken is veel te halen. En ik ben dol op kringloopwinkels. Op haakbijeenkomsten maar ook gewoon in de winkel boven een bak wolletjes kom ik altijd wel een haak-of breigek tegen waarbij het gesprek mij altijd wel weer inspiratie geeft. 

Met welk garen brei of haak je het liefst? En wat voor projecten haak je het liefst?
Eigenlijk haak ik met allerlei soorten garen van katoen tot acryl. Om merken maak ik me niet zo druk. Mijn bolletjes wol/katoen variƫren in prijs....soms merk je het aan de kwaliteit. Ik probeer er een mix in te vinden.
Ik ben (helaas) slecht in het haken van amigurumis, mijn projecten zijn dus veelal sjaals en omslagdoeken. En laatst heb ik voor het eerst meegedaan aan een Cal (Crochetalong) en dat is een deken geworden waar ik zeer mee in mijn nopjes ben. Ik heb nog (heel) veel projecten op mijn to-do-lijst staan. Dus voorlopig kan ik nog voort.

Welke brei- of haakblunder maak je nooit meer?
Oei, nou ik ben nog vaak aan het stuntelen hoor! Soms kan ik het wel heel vaak uithalen. Maar meestal lukt het dan na verloop van tijd. Dit doe ik dan met de hulp van YouTube filmpjes, maar ook via tutorials op blogs. En op Instagram willen velen haaksters of breisters je helpen.

Wat voor techniek op brei- en haakgebied zou je nog graag willen leren?
Op breigebied zou ik graag nog Fair Isle en kabels willen leren breien. Op haakgebied het Tunische haken meer uitbreiden. En tja een amigurumi haken zou ik toch wel willen leren. Maar ook wat technisch inzicht op brei- en haakgebied, zoals hoe een patroon aan te passen bij bijvoorbeeld kleding. Ik durf nu geen vest of trui te breien of te haken. Terwijl ik het wel graag zou willen.

Tot slot: heb je nog een brei- of haaktip voor de lezers? 
Het maakt niet uit wat je maakt als je er maar plezier in hebt en als het je maar ontspanning geeft. De haakwereld heb ik leren ontdekken als een hele leuke en gezellige en inspirerende wereld waar iedereen wil helpen en leren van elkaar. Dat geeft zoveel inspiratie dat ik de hele dag wel zou willen haken of breien.

Wil je meer van Linda's creaties zien? Neem dan eens een kijkje op: 

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk interview en wat een mooie blog heb je. Ik volgde je al een tijdje op IG en ben je nu ook gaan volgen via je blog! Super leuk!

    Lieve-groetjes,
    Verie @vestywo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Verie!

      Wat leuk om te horen!
      Ik volg jou ook met veel plezier!

      Liefs Marjolein

      Verwijderen
  2. Lieve Marjolein, dank je wel voor t interview wat je hebt geplaatst op je mooie blog! Lieve groet, Linda - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Linda! Jij bedankt voor het meedoen! Ik geniet altijd van je mooie projecten op Instagram :)

      Fijn weekend!

      Liefs Marjolein

      Verwijderen