05 april 2017

HAAKINTERVIEW: CORINE_HAAKT


Ben jij ook benieuwd waar andere haaksters hun inspiratie vandaan halen? Of welke haakblunder ze nooit meer maken? Vandaag een haakinterview met Corine, die je misschien wel kent van haar instagram! 


Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik haal mijn inspiratie echt overal en nergens vandaan. Pinterest en Instagram zijn zeker grote inspiratiebronnen, maar ik kan ook dingen tegenkomen in tijdschriften, boeken of etalages waardoor er een idee ontstaat.

Met welk garen brei of haak je het liefst? En wat voor projecten haak je het liefst?
Er zijn een aantal merken/garens waar ik graag mee haak, bijvoorbeeld de byClaire softmix, Scheepjes colourcrafter of Stylecraft Special DK. Sinds kort heb ik het nieuwe merk Yarn and colors ontdekt. Zowel de musthave als het super garen haakt heel fijn en geeft een heel mooi resultaat..Ook ben ik fan van DMC natura XL. Als ik rondloop bij bijvoorbeeld Wolplein zie ik nog zoveel mooie garens die ik nog nooit heb gebruikt..dus wie weet wordt dit rijtje nog veel langer.  

Wat voor projecten haak je het liefst?
Projecten die ik het liefste haak zijn toch wel woonaccessoires zoals dekens, kussens en vloerkleden en accessoires voor de baby-of kinderkamer (vlaggenlijn, muziekdoosjes en dekentjes)  Met name omdat dit projecten zijn waar je zo heerlijk je gedachten bij op nul kan zetten. Ik heb best een drukke baan en ik vind het heerlijk om 's avonds op de bank te zitten met haakwerk waar ik niet al te ingewikkelde patronen bij hoef te lezen. Ik vind het af en toe ook leuk om een knuffel te haken, alleen het aan elkaar naaien van alle losse onderdelen is niet echt mijn favoriete onderdeel.

creaties van Corine_haakt

Welke brei- of haakblunder maak je nooit meer?
Ik heb al heel wat blunders gemaakt, maar op haakgebied kan ik er niet zo snel 1 verzinnen ;-)
Wat voor techniek op brei- en haakgebied zou je nog graag willen leren?
Qua haken zou ik het op dit moment niet weten. Ik heb pas geleden het tunisch haken ontdekt. Erg leuk! Breien heb ik sinds de lagere school niet meer gedaan en dat zou ik best wel willen leren. Ik zie zoveel mooie breiwerken voorbij komen..dus dat staat nog wel hoog op mijn wensenlijstje. 

Tot slot: heb je nog een brei- of haaktip voor de lezers? 
Als je begint aan een groot project zoals een deken of iets dergelijks. Zorg dat je dan voldoende garen hebt voor het hele project. Niets is zo vervelend als je materiaal tekort komt en je niet meer aan dezelfde kleur kan komen..of uit een verschillend verfbad. (mij is dat dus een keer overkomen, misschien is dat dan meteen de blunder die ik nooit meer maak... :-)

Wil je meer creaties van Corine zien? Neem dan een kijkje op haar Instagram: @corine_haakt

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen