19 april 2017

BREIEN: BOLERO

Vorige week was de toetsweek/inleverweek op school, dus het was best een beetje druk en stressvol.
Dan vind ik het fijn om 's avonds op de bank onder het genot van een dekentje en een kopje thee lekker te breien!
Ik ging aan de slag met een bolero voor bij m'n 'nieuwe' jurkje van de kringloop. Ik gebruikte ongeveer 1,5 bol Royal garen van de Zeeman en breinaalden 7 mm. Het patroon dat ik gebruikte is van Drops (klik hier). Wel maakte ik een kleine aanpassing aan het patroon: ik zette 70 steken op in plaats het aangegeven aantal in het patroon. 
Het patroon is heel makkelijk en breit echt heerlijk weg. Maandag was ik eraan begonnen en vrijdag had ik de bolero al af. Een aanrader voor als je een beginnend breister bent! 

En tijdens het breien vind ik het altijd fijn om ondertussen naar podcasts te kijken. Voor wie niet weet wat dat is: een podcast is eigenlijk een soort video blog waar in dit geval haaksters en breisters vertellen over met welke projecten ze bezig zijn, welke projecten ze hebben afgerond, over garens, beurzen en allerlei andere dingen die hen bezighoudt op handwerkgebied. De meeste zijn overigens wel in het Engels. Ik haal er altijd veel inspiratie uit en het is ook erg gezellig :)

Een paar podcasts waar ik graag naar kijk en luister zijn: 


Laatst stelde Carmen van de blog Crafty Queens de vraag aan haar volgers of ze meer een project maker of process maker zijn; ik denk dat ik op haakgebied vooral een projectmaker ben en op breigebied een process maker.

Vind jij het ook leuk om te breien? En wat maak je dan zoal? 

Liefs, Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen